AKOS Hizmet (Belediye Resepsiyon) Servisi Tuzla Belediyesinde
Tuzla Belediyesinde AKOS projesi kapsamında AKOS Hizmet (Belediye Resepsiyon) Servisi kurularak tek noktada toplanmış Belediye hizmetleriyle, vatandaşın karşılandığı, her türlü işlemini güler yüzlü ve konusunda uzman personelimiz aracılığı ile hızlı bir şekilde gerçekleştirebildiği, Belediyedeki işlemleri için hazırlandığı ve ilgili servise yönlendirildiği, yapılan işlemleri vatandaşın da takip edebileceği ikinci ekranlarında PAYLAŞAN, KATILAN, DENETLEYEN, UYGAR Belediyecilik Hizmetinin verildiği servistir.
AKOS Hizmet (Belediye Resepsiyon) Servisinde yapılan iş ve işlemler:
Vatandaş Karşılama ve Danışma; Belediyeye gelen vatandaşların karşılandığı, işlemlerin başlatıldığı, iş ve işlemler ile ilgili bilgilendirildiği ve Belediyedeki işlemleri için hazırlandığı ve yönlendirildiği servistir.
Başvuru, Evrak Kayıt ve Takip Belediyeye yapılan her türlü vatandaş başvuru ve dilekçeleri alınır, Alınan her türlü başvuru ve dilekçe sisteme girilir ve ilgili birime elektronik ortamda sevk edilir. Belediyeye daha önce yapılmış bir başvurunun şu an hangi aşamada olduğu ilgilisine bildirilir, eksik veya gerekli belgeler için bildirimde bulunulur, yapılan işlemin sonucu ilgilisine bildirilir.
(Evrak Takip işlemleri www.tuzla.bel.tr adresi E-Belediye uygulamaları Evrak Takip 4440906 numaralı İletişim merkezi aracılığı ile de yapılabilmektedir).
Şikâyet Başvuru, bildirim ve takip Belediye ye doğrudan gelen şikâyetler ve dilekçe yoluyla gelen şikâyetlerin alınması, şikâyet sonuçlarının ilgilisine bildirimi, vatandaş şikayetlerinin ilgili birimlerde takibinin yapılarak sonucunun ilgilisine bildirimin yapılması (Şikayet Başvuru ve Takip işlemleri www.tuzla.bel.tr adresi E-Belediye uygulamaları İste-Şikayet Beyaz Masa ve 4440906 numaralı İletişim merkezi aracılığı ile de yapılabilmektedir).
İstek, Sosyal Yardım ve Aktivite Başvuru
İstek ve sosyal yardım başvurularının alınması, ilgili birime sevk edilmesi ve takibinin yapılması, sonucun geri bildirim ile ilgilisine iletilmesi işlemleri yapılmaktadır. Belediye tarafından dönemsel olarak düzenlenen Sosyal ve Kültürel aktiviteler için başvuruların alınmaktadır.
(İstek, Sosyal Yardım ve Aktivite Başvuruları www.tuzla.bel.tr adresi E-Belediye uygulamaları İste-Şikayet Beyaz Masa ve 4440906 numaralı İletişim merkezi aracılığı ile de yapılabilmektedir).
Asker Aile yardımı İşlemleri :
Asker ailesine yapılacak yardımlar için ilk başvurular almaktadır.
Borç Sorgulama ve Ödeme İşlemleri : Belediye mükellefiyet sicil işlemleri, borç bilgileri, Borçsuzluk işlemleri, vergi rayiç değer işlemleri, kredi kartı ile tahsilât işlemleri yapılmaktadır. Vatandaşın Belediyeye olan borçlarını gösteren hesap ekstresi çıkartılarak vatandaşın süresi dolmuş borcunu Kredi Kartı ile ödeyebilmektedir. (Vergi beyan, Borç Sorgulama ve Ödeme İşlemleri www.tuzla.bel.tr adresi E-Belediye uygulamaları ve 4440906 numaralı İletişim merkezi aracılığı ile de yapılabilmektedir).
İmar ile İlgili İşlemler :
imar durum bilgisi vatandaşlar bilgi amaçlı verilebilmekte, İmar durumu başvurusu ilgili belgeleri ile birlikte alınabilmekte, İlgili birime sevk edilmesi, ilgilisine müracaatı ile ilgili durum hakkında bilgi verilmesi. İnşaat Ruhsatı yada İskan ruhsatı belgeleri almak için başvuran Mükellef veya ekspertiz lere sorgulanan ada parsele ait imar arşiv belgeleri gösterilerek yada AKOS haritası aracılığı ile imar durumu gösterilerek bilgi verilmektedir (İmar bilgisi www.tuzla.bel.tr adresi kent rehberi aracılığı ile de alınabilmektedir).
İşyeri Açma ve Çalıştırma Ruhsatı İşlemleri
İşyeri açma ve çalıştırma ruhsat başvuruları için gerekli belgeler konusunda bilgi verilmesi, başvuru belgeleri ile birlikte müracaat başvurusunun alınması, İlgili birime sevk edilmesi, ilgilisine müracaatı ile ilgili durum hakkında bilgi verilmesi. Ve diğer Belediyecilik Hizmetleri...